I dette projekt arbejdede vi med online branding. Opgaven bestod i at udvikle et kreativt koncept og producere visuelle elementer, som en del af brandingindsatsen.
Vi skulle udarbejde en kampagne, som skulle brande vores eget nyopstartede Multimediebureau.
Vi havde fokus på web- og mobil-interfaces, webbannere, SEO samt online video.
Ydermere skulle vi udarbejde et Communication Brief & en detaljeret designmanual.
Mine roller
I dette projekt havde vi gruppen hver især mange forskellige roller. Mine primære roller var ovre i det tekniske aspekt.
Jeg stod bl.a. for programmeringen af hjemmesiden (HTML & CSS), SEO og video- og billedeproduktion.
Vi samarbejdede derudover omkring konceptudvikling, virksomhedsopbyggelse og designudvikling.
Konceptet
Vores idé til konceptet kommer sig af, at vi personligt er gået hen og blevet en del af “perfekthedskulturen”.
Alt hvad vi laver skal være perfekt, og ofte handler det om at ligne alle andre, stræbe efter normen, for at være perfekt.
Det vil vi gerne bryde op med og har derfor fundet vores niche via vores unikke design, som er legende, feminint og farverigt, hvilket skiller os ud med på mediebureau markedet.
Vi bruger os selv i brandingen for at skabe en relation til vores kunder.
Plakat
Det er vigtigt for os, at der er en sammenhæng i vores branding.
Derfor går farver, typografi og visuelle elementer, samt vores billedestil igen på alle platforme. Uanset om det er digitalt eller print.
Vi lavede plakaten her i Adobe In-Design og mockup’en har jeg lavet i Canva.
Det ser sååå godt ud!!!
Tak, Maja <3