Introduktion

Dette projekt var et “real life” projekt med virksomheden DK-Camp, som er en organisation og sammenslutning af +200 selvstændige campingpladser i hele Danmark.

 DK-Camp ønskede at få skabt et digitalt visuelt koncept om deres maskot “Campus”.

Dette koncept skulle indeholde en videreudvikling af Campus-maskotten og hans visuelle identitet, brugerresearch og designudvikling, samt optagelser af Campus på eventyr til Youtube.

Mine roller

I dette projekt arbejdede vi tæt sammen om de forskellige opgaver og produkter.

Mine roller bestod bl.a. i videoproduktion, voice-over, udformning af opgavehæfte til børn, research, design, prototype af hjemmesiden (i XD) og meget mere.

Konceptet

Vi skabte et univers og en fortælling om maskotten, så han blev en dynamisk og levende figur, som kunne skabe relationer til børnene, i alderen op til 8 år. 

Fortællingen om maskotten blev til maskotten Eliot, som var på campingferie i Danmark. Han havde en veninde, maskotten Zoi, som han fjollede og legede med. 

Disse historier om Eliot & Zoi blev til små, korte videoer, som kan ses på Youtube,

Til universet om Eliot & Zoi skabte vi også en opgavebog, som børnene ville få udleveret på campingpladserne. Den kan også downloades digitalt.

Hele universet udspringer fra DK-camps eget website, hvor alt materialet bliver til en samlet enhed, da det er websitet, der er hovedfokus i virksomheden. Og Youtube linker tilbage til Dk-Camps eget website.

Mockup har jeg lavet i Canva

Eksempel på
Youtube video

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *